გაკვეთილის გეგმა

გაკვეთილის პორტფოლიო


გაკვეთილის გეგმა

ასმათ ადეიშვილი , პირადი ნომერი:37001017293
საგანი :ბუნებისმეტყველება
სწავლების საფეხური/კლასი:1საფეხური, 1კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: 18 მოსწავლე, კლასში არ ირიცხება სსსმ მოსწავლე
გაკვეთილის თემა: შინაური ფრინველები
გაკვეთილის მიზანი: მოსწავლეებმა შეძლონ ფრინველების შედარება  ძუძუმწოვრებთან და თვალსაჩინო განმასხვავებელი ნიშნების დასახელება; შინაური ფრინველების ამოცნობა და დასახელება; ხმიანობის მიხედვით შინაური ფრინველების გარჩევა; ახალი ლექსიკური ერთეულების გაცნობა.


ბუნ.1.2 მოსწავლეს შეუძლია აღწეროს ორგანიზმები გარეგნული ნიშნების მიხედვით.
          აჯგუფებს ორგანიზმებს მცენარეება და ცხოველებად და აღწერს მათ განმასხვავებელ ნიშნებს;
          ცხოველების და მცენარეების მრავალფეროვნების გამოსავლენად სვამს კითხვებს და ეძებს პასუხებს
ბუნ.1.5 მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს დღე-ღამის მონაცვლეობასთან დაკავაშირებული მოვლენები.
          აღწერს ცხოველთა ქცევას დღე-ღამის განმავლობაში, გადმოცემს მისთვის საინტერესო ისტორიას და აკეთებს ჩანახატებს;
ბუნ.1.7 მოსწავლეს შეუძლია პირადი ჰიგიენისა და უსაფრთხო ქცევის ელემეტარული წესების დაცვა.
          საუბრობს ცხოველებთან და მცენარეებთან უსახო ურთიერთობაზე;
ბუნ.1.8 მოსწავლეს შეუძლია საკუთარი გარემოსადმი დამოკიდებულების გამოხატვა.
          თანაკლასელებს უზიარებს საკუთარ დამოკიდებულებას საყვარელი ნივთების, მცენარეებისა და ცხოველებისადმი და ახასიათებს მათ მისთვის გამორჩეული ნიშან-თვისებებით;

N
აქტივობის აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
სასწავლო რესურსები
დრო (წთ)

1

.მასწავლებელი გაკვეთილს
იწყებს მისალმებით

.ამოიკითხავს სიას

.აცნობს მოსწავლეებს გაკვეთილის მიზანს.

.რა მეთოდებს და რესურსებს გამოიყენებს მინის მისაღწევად.

რა შედეგს ელის გაკვეთილის ბოლოს.

კიდევ ერთხელ შეახსენებს მოსწავლეებს შეფასების რბრიკას.
კედელზე გაკრულია
შეფასების რუბრიკა  და გაკვეთილის მიზნები
მთელი
კლასი
ქცევის წესები

გაკვეთილის მიზნები

შეფასების რუბრიკა
2წთ .
2



მოტივაციის ასამაღლებლად
და წინარე ცოდნის გასააქტიურებლად
მასწავლებელი გამოძახების ბარათების საშალებით ''იდუმალი ყუთიდან'' მოსწავლეებს ამოაღებინებს
შინაური ცხოველების გამოსახულებებს რომლის შესაებაც უნდა ისაუბრონ.


1.       რა იციან ამ ცხოველების შესახებ?
2.       რა განსაკუთრებული მახასიათებელი აქვთ მათ
3.       რა სარგებლობის მოტანა შეუძლიათ
4.       რითი იკვებებიან ისინი
5.       რა ქვიათ მათ ნაშიერს
6.       რითი კვებავენ ისინი თავიანთ შვილებს
7.       რატომ ჰქვიათ  მათ ძუძუმწოვრები
8.       რატომ ჰქვიათ მათ შინაური
9.       ვინ რუნავს მათზე
10.   საჭიროა თუ არა უსართხოების წესების დაცვა მათთან ურთიერთობის დროს
აქტივობის შედეგი: თვითგამოხატვის, აზრის

 აქტივობის შედეგი: თვით გამოხათვის. აზრის ჩამოყალიბების, უნარის გააქტიურება. შესწავლილი მასალის ლოგიკურად, თანმიმდევრულად გადმოცემა



კითხვა-პასუხი
მთელი კლასი



























































































































































































წინარე ცოდნა


გამოძახების ბარათები იდუმალი ყუთი ცხოველთა გამოსახულებები
5წთ.








3



ჩამოყალიბების უნარის გააქტიურება, შესწავლილი მასალის თავმოყრა და ლოგიკურად თანმიმდევრულად გადმოცემა.

მასწავლებელი გადადის გაკვეთილის ძირითად ფააზე მოსწავლეებს გამოწვევის მიზნით ასმენინებს ''ფრინველების ხმას'' და სთხოვს გამოთქვან ვარაუდები თუ რისი ხმა შეიძლება იყოს. მასწავლებელი ხმების გამოცემის შემდეგ იმგვარად ახდენს დემოსტრანციას რომ ყველამ აინახოს რომელი საგანი გამოსცემდა ამ ხმას. აჯამებს ვარაუდებს.


აქტივობის შედეგი: მოსწავლეებს უვიარდებათ მეხსიერება და ყურადღება სხვადასხვა ფრინველთა ხმების მიმართ











ვიდეო მასალის წარდგენა

ვარაუდების გამოთქმა

კითხვა-პასუხი








მთელი კლასი









ინტერნეტ რესურ
დანართი 1.
კომპიუტერი









3წთ
4



მასწავლებელი მოსწავლეებს უკითხავს ი.გოგებაშვილის მოთხრობის მიხედვით შედგენილ პატარა ტექსტს
მამალზე; მასწავლებელი დაფაზე ჩამოწერს რამდენიმე სიტყვას ამ ტექსტიდან,რომელიც შესაძლოა უცნობი იყოს ბავშვებისათვის ესენია: ვარია, კრუხი, ნისკარტი, დეზი, ბიბილო. მასწავლებელი ბავშვებთან ერთად განმარტავს ამ სიტყვებს და თან ილუსტრაციის საშუალებით ამოცნობინებს.


აქტიობის შედეგი: ლექსიკური მარაგის შევსება, გამდიდრება. ფრინველთა მახასიათებლების გამოცნობა

ინტონაცია და კითხვა.
საკლასო მსჯელობა.

მთელი კლასი
მოხრობის ტექსტი


დაფა ცარცი
5წთ.
5



მასწავლებელი  მოსწავლეებს აჩვენებს სლაიდს, ფრინველთა გამოსახულებით  მოსწავლეები აკვირდებიან და ახდენენ ვიზუარული მასალის ვერბალად გადმოცემას გამოთქვამენ თავიანთ მოსაზრებებს. მასწავლებელი სვამს კითხვებს. სად ჰქონია მამალს ბიბილო? დეზი და ნისკარტი? რომელ ქათამს ქვია კრუხი? ვარია?
1.       კიდევ რომელ შინაურ ფრინველებს იცნობთ?
2.       სად ცხოვრობენ ისინი რა ჰქვიათ მათ სახლს
3.       თქვენი აზრით რომელი ფრინველი დაცურავს წყალში
4.       რა ეხმარება მას ცურვაში? როგორი ბუბული აქვთ მათ
5.       რითი იკვებებიან ისინი? რითი მრავლდებიან?
6.       რა ჰქვიათ მათ შვილებს
7.       თქვენი აზრით ვინ ზრუნავს მათზე
8.       რა სარგებლობის მოტანა შეუძლიათ მათ?
9.       საშიშია თუ არა მათთან ურთიერთობა







 მასწავლებელს მომზადებული აქვს შინაური ფრინველების ფოტო სურათი რომელსაც ამაგრებს დაფაზე შემდეგ რამდენიმე მოსწავლე იძახებს გამოძახების ბარათბის მეშვეობით და ასრულებინებს დავალებას. აძლევს მათ ფერად სტიკერებს წარწერებით (ყივილი, კაკანი,კივკივი სისინი) და სთხოვს მიაკრან შესაბამის სურათზე

აქტივობის მიზანი: ამ აქტივობბით მოსწავლეები ახდენენ ფრინველთა ამოცნობას და დახასიათებას ილუსტრაციისა და ხმიანობის მიხედვით.





ფერად სტიკერებზე დაწერილ სიტყვებ მასწავლებელი ყველა მოსწავლეს ურიგებს. შემდეგ სტიკერის ფერების მიხედვით  იძახებს მოსწავლეებს. (გამოვიდეს მოსწავლეები რომლებსაც აქვთ ყვითელი ფერის სტიკერები) ამ სტიკერებზე დაწერილი სიტყვებით მოსწავლეები ჯქუპურად აწყობენ წინადადებებს და ნელ ნელა აკრავენ ფლირჩატზე. ასე ქმიან ისინი პატარა მოთხრობას შინაურ ფრინველებზე

აქტივობის შედეგი:ამ აქტივობით მოსწავლეები იყენებენ  ახალ ლექსიკურ ერთეულებს. ლოგიკურად უკავშირებენ სიტყვებს ერთმანეთს უვითარდებათ ურთიეთ თანამშობლობით უნარი.                   











მსაწავლებელი მოსწავლეებს წყვილებში ურიგებს კონვერტებს რომელშიც ფრინველთა დაჭრილი სურათებია მოთავსებული. მოსწავლეებმა ეს სურათბი უნდა გაამთლიანონ და გამოიცნონ რომელი ფრინველია გამოსახული. მოსწავლეები ასრულებენ დავალებას და ახდენენ ნამუშევრის ფრეზენტაციას


აქტივობის შედეგი: ურთიერთ თანამშრომლომისა და პრეზენტაციის უნარის განვითარება
















გაქვეთილის ბოლოს მასწავლებელი კიდევ ერთხელ აჯამებს გაკვეთილს საანალიზო კითხვების საშუალებით მოსწავლეებს ეკითხება ხომ არ დარჩა რაიმე საკითხი მათთვის გაურკვეველი თქვენი აზრით რა იყო ყველზე მეტად საინტერესო?

შემდეგ  მოსწავლეთა ყურადღბას წარმათავს შეფასების რუბრიკისკენ და იყინებს შეპასების ფორმებს

1.       ურთიეთ შეფასება
2.        განმავითარებლი შეფასება
მასწავლებელი აძლევს განმავითარებელ შეფასებას კრიტერიუმებზე დაყრდნობით.


.მასწავლებელი მოსწავლეებს აძლევს საშინაო დავალებად კროსვორდს



















კითხვა-პასუკი მსჯელობა






































































მსჯელობა


























პარაქტიკული
სამუშაო



































პრაქტიკული სამუშაო


































საუბარი











დაკვირვება სხვათა აზროვნების ფროცესზე










































































































მთელი კლასი          










































































იდიარული


























ჯგუპური





































წყვილები






































მთელი კლასი 

























































































































































































ფრინველთა ილუსტრაციები ,სლაიდის გამოყენებით.
ინტერნეტ რესურსი.  დანართი 2.
მახასიათებლის რუკა

მარკერი


































































ფოტო სურათები ფერადი სტიკერები






















ფლირჩატი სტიკერები და წებო

































კონვერტი დაჭრილი ფრინვლეთა სურატები














































შებასების ცხრილი






































7წთ





































6.






























7.



































8.
10.    თქვენ ყველაზე მეტად რომელი ფრინველი მოგწონთ? გყავთ თუ არა სახლში? ზრუნავთ თუ არა მათზე? როგორ?
11.     რითი განსხვავდებიან ისინი ძუძუმწოვრებისაგან?

მასწავლებელი დაფაზე აკრავს მახასიათებლების ცხრილს რომელზეც გამოსახულია შინაური
ფრინველი და შინაური ცხოველი მოსწავლეები იხსენებენ მსგავს და განმასსხვავებელ
მახასიათებლებს და ავსებენ ცხრილს


აქტივობის შედეგი: ილუსტრაციების მიხედვით თავიანთი ვარაუდების
გამოთქმა საკუთარი პოზიციის დაფიქსირება 



მასწავლებელს მომზადებული აქვს შინაური ფრინველების ფოტო- სურათები, რომლებსაც ამაგრებს დაფაზე, შემდეგ რამოდენიმე მოსწავლეს იძახებს, გამოძახების ბარათების საშუალებით და ასრულებინებს დავალებას, აძლევს მათ ფერად სტიკერებს, წარწერებით (ყივილი, კაკანი, კივკივი, სისინი) და სთხოვს მიაკრან შესაბამის ფრინველის სურათს.


აქტივობის  შედეგი:
ამ აქტივობით მოსწავლეები ახდენენ ფრინველთა ამოცნობას და დახასიათებას ილუსტრაციისა და ხმიანობის მიხედვით.


ფერად სტიკერებზე დაწერილ სიტყვებს მასწავლებელი ურიგებს ყველა მოსწავლეს, შემდეგ სტიკერის ფერების მიხედვით იძახებს მოსწავლეებს. გამოვიდეს მოსწავლეები, რომლებსაც აქვთ ყვითელი ფერის,წითელი ფერის, მწვანე ფერის  სტიკერები, ამ სტიკერებზე დაწერილი სიტყვებით მოსწავლეები ჯგუფურად აწყობენ წინადადებებს და ნელ- ნელა აკრავენ ფლირჩატზე, ასე ქმნიან ისინი პატარა მოთხრობას შინაურ ფრინველებზე.


აქტივობის შედეგი:
ამ აქტივობით მოსწავლეები ახალ ლექსიკურ ერთეულებს უკავშირებენ ერთმანეთს. უვითარდებათ ურთიერთთანამშრომლობითი უნარი

მასწავლებელი მოსწავლეებს წყვილებში ურიგებს კონვერტებს, რომლებშიც ფრინველთა დაჭრილი სურათებია მოთავსებული, მოსწავლეებმა ეს სურათები უნდა გაამთლიანონ და გამოიცნონ რომელი ფრინველია გამოსახული, მოსწავლეები ასრულებენ დავალებას და ახდენენ ნამუშევრის პრეზენტაციას.


აქტივობის შედეგი:

ურთიერთთანამშრომლობა და პრეზენტაციის უნარის განვითარება.

გაკვეთილის ბოლოს მასწავლებელი კიდევ ერთხელ აჯამებს გაკვეთილს საანალიზო კითხვების საშუალებით. მოსწავლეებს ეკითხება ხომ არ დარჩა რაიმე საკითხი მათთვის გაურკვეველი, რა მოგეწონათ ყველაზე მეტად, რა იყო საინტერესო, შემდეგ მოსწავლეთა ყურადღებას წარმართავს შეფასების რუბრიკისკენ და იყენებს შეფასების ფორმებს:
1). ურთიერთშეფასება
2). განმავითარებელი შეფასება

მასწავლებელი აძლევს განმავითარებელ შეფასებას კრიტერიუმებზე დაყრდნობით.
მასწავლებელი აძლევს საშინაო დავალებას.


აქტივობის  შედეგი:
მოსწავლეებმა შეძლონ საკუთარი შესაძლებლობების გათავისება და განვითარება





































მსჯელობა






























პრაქტიკული სამუშაო


































პრაქტიკული სამუშაო


























საუბარი
















დაკვირვება სხვათა აზროვნების პროცესზე












































ინდივიდუალური





























ჯგუფური



































წყვილებში



























მთელი კლასი







































ფრინველთა ფოტო -სურათები,
ფერადი სტიკერები


























ფერადი სტიკერები, წებო ფლირჩატი

































კონვერტი, დაჭრილი ფრინველთა ფოტო- სურათები








































შეფასები ცხრილი





































    3 წთ.






























      5წთ.


































 
     2 წთ.



























     3წთ.

გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები: მოსწავლებმა უნდა შეძლონ ორგანიზმების გარეგნული ნიშნების მიხედვიდ აღწერა, კლასიფიცირება, განსხვავება, საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა მათდამი და უსაფრხოების წესების დაცვა. ახალი ლექსიკური ერთეულების შესწავლა და ადეკვატურად გამოყენება, ილუსტრაციის დაკავშირება ხმიანობასთან, ვარაუდების გამოთქმა, საკუთარი პოზიციის დაფიქსირება, ერთმანეთთან ურთიერთთანამაშრომლობა და პრეზენტაცია.

შეფასება: განმავითარებელი

ხელმოწერა:ა.ადეიშვილი
თარიღი:     31.05.2018

Comments

Popular posts from this blog

ტრენინგის მე-5 დღე